שלושה טיפים ליזמים בראשית דרכם

בכל שנה מוקמות בישראל מעל ל-1,000 חברות סטארט-אפ חדשות, רק חלק קטן מהן מצליחות, לכן חשוב לבנות תכנית עסקית ואסטרטגיית יציאה לשוק כמה שיותר מוקדם כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה.

אתי לוצאטו, ד"ר | קבוצת לוצאטו

טיפים ליזמים בראשית דרכם
 
יזמים הם זן מיוחד של אנשים - הם לוקחים סיכונים ותמיד מחפשים דרכים יצירתיות ומקוריות לפתרון בעיות. בכל שנה מוקמות בישראל מעל ל-1,000 חברות סטארט-אפ חדשות.  אך למעשה, רק חלק קטן מהן יצליחו. אספנו מספר עצות שיגדילו את סיכויי ההצלחה של היזמים בצורה משמעותית:
 
בניית הצוות הנכון ביותר למיזם 
הדבר הכי חשוב כשמתחילים לעבוד על מיזם סטארט-אפ הוא בחירת האנשים שילוו אותו. 
מרבית היזמים מגלים שמציאת שותפים איכותיים, בעלי ניסיון וידע, זו משימה לא פשוטה . ועם זאת, הסבלנות משתלמת. אל תתפשרו על האנשים שילוו אתכם ברגעי הקושי ואפילו ברגעי שבירה שעוברים על כל חברה במהלך הדרך.
 
הבנת השוק והצורך אותו ימלא המוצר המתוכנן  
לאנשים בכלל וליזמים בפרט יש נטייה להתאהב ברעיון שלהם. לכן חשוב מאוד לוודא שלמוצר או לפתרון אותו פיתחתם יש צורך וקהל לקוחות. יש לבנות תכנית עסקית, שממחישה את הפוטנציאל וכן לבנות הגנה על המוצר או הפיתוח החדש בהתייעצות עם עורך פטנטים מנוסה, ולהיעזר בליווי משפטי ועסקי. רק כך תוכלו לבדוק אם הרעיון עובר את מבחני ההיתכנות הראשוניים. 
 
בנייה מוקדמת של אסטרטגית היציאה לשוק 
פיתוח הוא שלב קריטי בחיים של סטארט-אפ, אך גם המוצר הטוב ביותר לא יצליח אם הוא לא ייצא לשוק בצורה הנכונה לו. את אסטרטגיית היציאה לשוק יש להתחיל לבנות כמה שיותר מוקדם, יחד עם קביעת קהל היעד והשוק אליו נכוון את המוצר, או בהתאם לבחירת השותף האסטרטגי, שכן בחלק מהמקרים הוא זה שיביא את המוצר לשוק, או ימנף אותו.
 

לערוץ 90 שניות לחץ כאן>>