כיצד לגייס משקיעים למימון מיזם?

אלפי מיזמים חדשים מתחרים בכל שנה על ליבם וכיסם של המשקיעים, שכבר אינם מסתפקים רק ברעיון, טוב ככל שיהיה. אז כיצד מתחילים?

ד"ר אסתר לוצאטו, עורכת פטנטים | קבוצת לוצאטו

גיוס השקעות למיזמים הופך בשנים אחרונות להיות מורכב יותר. 
אלפי מיזמים חדשים מתחרים על ליבם וכיסם של מקורות השקעה, המוצפים בפניות ובהצעות. 
המשקיעים, מצידם, הם כיום חבורה מתוחכמת של מקצוענים, שמגלים חשדנות כלפי פיתוחים טכנולוגיים חדשים ולא מסתפקים עוד ברעיון, טוב ככל שיהיה. 
הם דורשים להצביע על היתכנות כלכלית, להוכיח שהרעיון מוגן פטנט, שיש כבר אב-טיפוס בדרך ושיש לו שוק מובטח.
 
במצב זה היזמים נדרשים לחשוב מראש על כל צעד ולתכנן היטב את המהלך האסטרטגי שיצעיד אותם לשוק. חשוב להקפיד הכללים הבאים:
 
1. להגיש מהר ככל האפשר את הבקשה לפטנט - בעזרת עורך פטנטים מנוסה, שגם יוכל לפסוק בשאלה האם בכלל יש כאן משהו שמצדיק את המשך הפיתוח. 
 
2. להכין תוכנית עסקית - שתשמש כתשתית החשובה ביותר לגיוס הון ולפנייה למשקיעים פוטנציאליים. היא אמורה להציג לא רק חזון עסקי כללי, אלא גם לפרט את קהלי היעד ואת ערוצי המכירה העתידים, כולל תחזית מכירות מפורטת.
 
3. להתאים את מקורות ההשקעה לשלב בחיי המיזם - בשלב ראשון גיוס הון ממשפחה וידידים. אפשר להיעזר גם במימון המונים. בשלב שני, אפשר לפנות למדען הראשי (רשות החדשנות), שם מספקים תמיכה לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן. בשלב השלישי יש לפנות לאנג'לים ולמועדוני אנג'לים וכן לקרנות הון סיכון.
 

לערוץ 90 שניות לחץ כאן>>